fbpx
Terug naar Cases         |  

SIMPEL – MAATSCHAPPELIJKE PARTNER KORFBAL 2019-2020

Casenaam

#Simplythebest

Opdrachtgever

Simpel

Vraag

Positie in korfbal verstevigen, d.m.v. exposure & acties, leidend tot merkbekendheid en -voorkeur.

Doelgroep

De Korfbal-community Nederland

Primaire doelgroep: de B-aspiranten tussen 13,1 en 15,0 jaar.

Idee

Wij ontwikkelden een sponsorstrategie voor Simpel als partner van korfbal. Een wereld met een hechte community met meer dan 400.000 fans en met veel familie betrokkenheid, waar nog relatief weinig grote sponsors actief zijn. Onder de noemer ‘Simpel is fan van korfbal’ wordt jeugdkorfbal gesponsord en ondersteund, worden maatschappelijke initiatieven geïnitieerd, worden vrijwilligers en supporters in het zonnetje gezet en worden de voor de sport typerende ‘korfbalfamilies’ geëerd.

Door een samenwerking met het platform korfbal.nl, de KNKV en de inzet van internationals Mick Snel en Jet Hendriks, zorgen we voor continue sympathieke zichtbaarheid, hoge activatie engagement en maatschappelijke impact.

Resultaat

Geholpen naamsbekendheid: van 57% naar 82%
Merkbekendheid dankzij partnership: van 30% naar 49%
Merkvoorkeur: positieve stijging bij 43% 
Merksympathie: positieve stijging bij 52%
32%  van de doelgroep beveelt Simpel aan als telecomaanbieder aan anderen.

Media

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken