Terug naar Klanten         |  

AA Drink – SportBeAAts #metAAdrink

Vraag

Hoe vergroten we de bekendheid en merkvoorkeur van AA Drink Iso-lemon en Isotone onder duur- en teamsporters via het retail-kanaal? En hoe versterken we onze relatie met deze doelgroep?

Aanpak

Word onmisbare partner tijdens het sporten en neem muziek als entry. Wij ontwikkelden SportBeAAts #metAAdrink als 360° marketingcampagne, die AA Drink positioneert als onmisbare partner voor de doelgroep tijdens het sporten. En waarin AA Drink haar functionele boodschap kan laden door muziek en sport te combineren.

DJ Dennis van der Geest produceerde 10 SportBeAAts speciaal voor sporters in samenwerking met Epke Zonderland & Marit Bouwmeester. Zij dienden ook als coach. De tracks waren gratis te downloaden met een actieverpakking AA Drink Iso-Lemon of Isotone verkrijgbaar in supermarkten. De campagne werd bij de Rotterdam Marathon gelanceerd.

Resultaat

3.000.000 impressies
2.070.000 campagne-bereik SLAM!
22% conversieratio
8% engagement Facebook
2.082 deelnemers

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken