fbpx

Al meer dan 15 jaar impact

2Basics marketing bestaat uit een team resultaatfanaten, dat dagelijks met een topsport mentaliteit werkt om de harten van consumenten te winnen. We werken voor opdrachtgevers die hun merk willen versterken, hun omzet willen vergroten, hun sponsorships beter willen benutten. Bij voorkeur zo dat we zoveel mogelijk maatschappelijk impact realiseren.

Wij hebben een diepe wil om iets bij te dragen. Vanaf 2004 zit dit in ons dna.
Natuurlijk aan het merk en haar resultaten. Maar zeker ook aan de maatschappij.
Wij zien dat consumenten merken meer aandacht geven als ze maatschappelijk ook hun rol pakken.

In 2004 werd 2Basics opgericht door Ruben Houkes en Ziggy Tabacznik.
Geboren als sportmarketing bureau dat de brug vormde voor merken naar de breedtesport. Geen platte advertenties via topsport, maar waardevolle programma’s waarmee merken positie bouwden. Uit het bureau zijn verschillende initiatieven ontstaan die zelfstandig zijn voortgezet. Zo staat 2Basics aan de wieg van Schooljudo en MQscan.

Wij houden ervan om niet alledaagse werelden bij elkaar te brengen.
En wij zien veel kracht en mogelijkheden voor merken in nieuwe werelden. Zoals esports en gaming. De samenwerking tussen Sanquin en Riot Games ging bijvoorbeeld de wereld over. En won veel prijzen.

Onze uitdaging is om met elke klant maatschappelijk reuring te veroorzaken.

Ons team

Ruben Houkes

Founder

Toen ik als Postbank leeuw door de lucht vloog, dacht ik het te weten. Toen ik in een Conimex reclame over chopsticks sprak, begon het te dagen. Toen ik op de mat stond voor de Lotto, wist ik het zeker. Er is niets mooiers dan je in te vreten in prachtige merken. Hen anders te durven laten kijken. Impact te scoren door scherp te koersen. Hard te werken. Bijzonder te handelen. Met maar één doel: winnen. Eigenlijk doe ik de afgelopen 14 jaar niet veel anders voor merken, dan hoe ik vroeger sport beleefde. Nice to meet!?   ruben@2basics.nl

  Ruben Houkes

  +31 235 400 200

Frieda Ulsamer de Waard

Managing Director

Ik maak me graag hard voor de verdere ontwikkeling van het bedrijf. Dat is teamsport, waarbij ik sterk ben in het verbinden van mensen. Samen bouwen aan de merken van klanten, aan mooie cases waar we trots op willen zijn.

Elke uitdaging vraagt een eigen aanpak om tot winst te komen. Winst in de vorm van een sterker merk, meer omzet en social impact.

Om de wereld net weer een stukje leuker en beter te maken, dat kunnen we samen!

  frieda@2basics.nl

  +31 235 400 200

Soo Jin de Fraiture

Office Manager

Het best kom ik tot mijn recht in functies waar in secretariële, coördinerende en representatieve taken samen gaan en bij 2Basics vind ik dat allemaal! Een bijzonder jong bedrijf, waar de energie vanaf spat. Vroeger zelf nog fanatiek danseres. Vandaag de dag is het vooral een sport om de drukke agenda’s van Ruben en Ziggy te beheren en ben ik duizendpoot voor 2Basics. Tussentijds battle ik graag nog met collega’s om de meeste stappen per dag. Maar vooral ben ik een trotse moeder van drie kinderen, en moederschap combineren met werk vergt wat organisatie, maar ik zou niet anders willen. Mocht je bij ons op kantoor komen, dan ben ik de gastvrouw die ervoor zorgt dat het je aan niets ontbreekt.   soojin@2basics.nl

  Soo Jin de Fraiture

  +31 235 400 200

Kevin Loos

Head of Accounts Esports

Waarom ik dagelijks op mijn Merida racefiets vol energie naar 2Basics rijd? Een renner wint geen koers zonder training, aanvalsplan en parcourskennis. Wij scoren geen impact voor merken zonder door te vragen, onderzoek te doen en marktkennis te vergaren. Een renner monitort zijn wattage, hart- en pedaalslag. Wij monitoren bereik, sentiment, en conversie. Een renner viert een overwinning samen met zijn ploegmaten. Wij delen succes met klanten en collega’s. Met een wielerdrive bedrijf ik dagelijks marketing voor de mooiste merken. In het bijzonder in de wereld van esports & gaming, waar ik me als een vis in het water voel. Dus bakkie doen?!   kevin@2basics.nl

  Kevin Loos

  +31 235 400 200

Esther Stam

Creative Producer

Nog niet zo heel lang geleden beklom ik de ‘Kokhta Gora’, een berg in Georgië, als training en voorbereiding op de Olympische Spelen. Naturaliseren tot Georgische bleek voor mij dé sleutel om mijn droom te kunnen waarmaken. Het lijkt een enorm contrast met een sportmarketingbureau in Haarlem, maar dat blijkt reuze mee te vallen. Om dromen waar te maken, ga ik graag buiten de lijnen en zoek ik het avontuur op. Gelukkig werkt dit eigenlijk overal zo. Eerst je doel helder voor ogen, goed de markt verkennen, om vervolgens met een unieke strategie te komen waar je mee scoort. Liefst een ippon.   esther@2basics.nl

  +31 235 400 200

Patrick Daams

Creative Producer

Van je passie je beroep maken, wie wil dat nou niet? De vaardigheden op het (digitale) speelveld heb ik misschien niet, maar ik weet er wel veel van af! De combinatie marketing, gaming en Esports heeft ervoor gezorgd dat ik van mijn hobby mijn beroep heb kunnen maken! Klanten in contact brengen met hun doelgroep door middel van Esports geeft mij ongelofelijk veel energie. Met mijn inzet en doorzettingsvermogen streef ik naar het beste resultaat voor de klant!  Patrick@2basics.nl

  Patrick Daams

  +31 235 400 200

Kim Wassenaar

Creative Producer

Ik duik graag tot de kern van elke uitdaging. Want een goede strategie start bij begrip. Met de vraag ‘waarom?’. En dan keer tien. Om dat inzicht vervolgens te vertalen tot een onfeilbaar gameplan – strak neergezet, sterk uitgevoerd. Dat bovendien waarde levert die verder gaat dan cijfers; langdurige impact op mensen, op de maatschappij. Resultaten waardig van een medailleplek, resultaten waar we trots op kunnen zijn.   kim@2basics.nl

  Kim Wassenaar

  +31 235 400 200

Nelleke Rensink

Creative Producer

Elkaar eerst écht leren kennen, om vervolgens samen een ijzersterk plan te maken en maximale marketingresultaten neer te zetten. Dat is wat ik het liefste doe. Ik krijg energie van het onderhouden van fijne en duurzame samenwerkingen, waar resultaten uit voortvloeien die ons trots maken én die impact hebben. Samen streven naar het beste resultaat waarbij vernieuwing en succes de belangrijkste pijlers zijn. Hoe ik dat doe? Focus hebben. Focus voor de doelgroep en de boodschap. En weten wat teamwork betekent. Hopelijk tot snel!

  Nelleke@2basics.nl

  Nelleke Rensink

  +31 235 400 200

Janita Veenstra

Account Director

Wil jij weten hoe we samen de onderste steen boven krijgen zonder bedrijfsdoelstellingen uit het oog te verliezen? Kom eens langs voor een kop koffie.

Door mijn ruime ervaring bij verschillende reclamebureaus weet ik creativiteit te combineren met commercieel inzicht. Ik word enthousiast van het bewaken van processen en het toetsen van inhoud en kwaliteit. Met mijn Friese nuchterheid stel ik graag de juiste vragen om belangrijke behoeften te leren kennen. Vervolgens ontwikkelen we samen een plan om aan die verwachtingen te voldoen. Met goede marketingresultaten als resultaat.

  janita@2basics.nl

  +31 235 400 200

Anita La Fors

Account Director

Naast mijn ervaring aan zowel klant- als bureauzijde, heb ik ook gewerkt als scenarist en actrice. Hierdoor heb ik een (positief uitgepakte) tik ontwikkeld, merken en bedrijven als personages te zien. Wanneer het personage is ‘gezet’ weet je in welke toon te communiceren en kun je beslissingen nemen vanuit de kern van het merk, zonder het persoonlijk in te kleuren. Benieuwd naar mijn personage? Kort door de bocht is het een mengelmoes van Brabantse humor, Rotterdamse zakelijkheid en Amsterdamse creativiteit. Maar verder zit ik niet heel ingewikkeld in elkaar hoor.   anita@2basics.nl

  Anita La Fors

  +31 235 400 200

Pieter Doove

Stagiair

Anderhalf jaar geleden begon ik aan mijn eerste avontuur als stagiair bij 2Basics. Na het afronden van de vorige stage wist ik het eigenlijk meteen; het team van 2Basics is voorlopig nog niet van mij af. En inderdaad, ook voor mijn afstudeerperiode keer ik met veel positieve energie terug op het oude nest!
Waar vorige keer de focus lag op het meewerken, ga ik nu aan de slag met mijn eigen afstudeeropdracht. In een nieuwe omgeving kansen zien en kansen benutten. Een mooie uitdaging met als doel opnieuw waarde te creëren voor de organisatie.
  pieter@2basics.nl

  Pieter Doove

  +31 235 400 200

Lorenzo Franke

Stagiair

Ik was op zoek naar een stageplek waar je niet alleen bij de basis van het bedrijf betrokken wordt, maar waar je ook kennis opdoet van de ins en outs van de bedrijfsprocessen. Al gauw viel mijn oog op 2Basics, een marketingbureau dat naast hard werken ook echt iets toevoegt aan de maatschappij. Tijdens mijn stage zal ik mijn collega’s ondersteunen in hun projecten en hiermee ook mijn steentje bijdragen aan de processen binnen het bedrijf. Ik heb er zin in!   lorenzo@2basics.nl

  Lorenzo Franke

  +31 235 400 200

Joe Scholma

Stagiair

Als International Business Studies student heb ik Marketing door mijn creativiteit altijd het meest interessant gevonden. Daarnaast ben ik al jaren actief in de weer met Esports door mijn competitieve drive op het gebied van gamen en sport. De afgelopen tijd ben ik veel bezig geweest met het verdiepen in de streaming wereld, aangezien hier naar mijn idee veel kansen liggen voor het bedrijfsleven. Een stage bij 2Basics geeft mij de mogelijkheid om aan projecten te werken met internationale toporganisaties in de gaming wereld die ik al jaren nauwkeurig volg. Ik hoop mijn passie voor sport en gamen te combineren om zo een bijdrage te leveren aan 2Basics en mijzelf persoonlijk te ontwikkelen op het gebied van marketing en projectmanagement.   joe@2basics.nl

  Joe Scholma

  +31 235 400 200

Jos Heijke

Partner

Vitaliteit is volgens mij de kern. De energie om zaken aan te pakken, met elkaar nieuwe dingen te doen. Goed in je vel zitten, bij de tijd blijven. Dat geldt voor sporters. En net zo goed voor organisaties en hun merk(en). Niets mooier dan mee te mogen denken (en doen) met vitale merken en organisaties die oog hebben voor hun maatschappelijke impact. Met lol en voor resultaat. Waarbij een beetje ervaring enorm helpt…   jos@2basics.nl

  Jos Heijke

  +31 235 400 200

Ziggy Tabacznik

Founder

Met mooie verhaaltjes scoor je geen doelpunten, noch werp je er iemand mee op z’n rug. Wedstrijden winnen doe je door goede voorbereiding, je tegenstander te analyseren, weten hoe je je kernkracht kan benutten en het net even anders te doen dan de rest. Dit gaat net zo goed op voor elk willekeurig merk. Ik hou van winnen. Dat doe ik graag samen met inspirerende mensen, die het anders durven te doen. Wil je ook winnen, let’s meet!   ziggy@2basics.nl

  Ziggy Tabacznik

  +31 235 400 200

Timeline

[timeline-express]

Voor wie werken we

Typ en druk op Enter om te zoeken