Terug naar Cases         |  

Infotheek – Shirtsponsoring FC Utrecht

Vraag

Hoe activeer je een sponsorschap tussen twee challengers?

Aanpak

Wij begeleidden Infotheek Group bij de contractuele afspraken met FC Utrecht, ontwikkelden de sponsorstrategie en activeerden dit in seizoen 2016-2017: we organiseerden supporter activaties optimaliseerden de benutting van de skybox, ontwikkelden een eigen business lead model en werkten met merk en FC Utrecht samen om maatschappelijke doelstellingen te realiseren.

Het eind van het seizoen brachten we hoofdsponsors Zorg van de Zaak, Tele2 en Infotheek Group bij elkaar voor een gezamenlijke Europese activatie (Samen willen we Europa in), ter ondersteuning van supporters en selectie in de play-offs. Met als apotheose een vliegtuig vol fans en business relaties dat op 13 juli mee naar Malta vloog om hun helden naar de volgende ronde te schreeuwen.

Resultaat

Verviervoudiging van de sponsorinvesteringen in gegenereerde deals
Significante verhoging naamsbekendheid consumermerk en merksympathie van het zakelijk merk

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken