fbpx
Terug naar Cases         |  

SIMPEL – MAATSCHAPPELIJKE PARTNER KORFBAL 2020-2021

Casenaam

#Simplythebest

Opdrachtgever

Simpel

Vraag

Positie in korfbal verstevigen, d.m.v. exposure & acties, leidend tot merkbekendheid en -voorkeur.

Doelgroep

Simpel positioneert zich als ‘fan van de sport’ met aandacht voor sportplezier, inzet en sportiviteit. Simpel activeert haar sponsorschap door in te zoomen op een belangrijke subdoelgroep:

De B-aspiranten van 17 teams tussen 13,1 en 15,0 jaar

Tevens richt Simpel zich op families (ouders met kinderen) aangezien korfbal t.o.v. andere sporten een familiesport is.

Idee

Wij ontwikkelden een sponsorstrategie voor Simpel als partner van korfbal. Een wereld met een hechte community met meer dan 400.000 fans en met veel familie betrokkenheid, waar nog relatief weinig grote sponsors actief zijn. Onder de noemer ‘Simpel is fan van korfbal’ wordt jeugdkorfbal gesponsord en ondersteund, worden maatschappelijke initiatieven geïnitieerd, worden vrijwilligers en supporters in het zonnetje gezet en worden de voor de sport typerende ‘typetjes/supporters’ geëerd.

Door een samenwerking met het platform korfbal.nl, de KNKV en de inzet van internationals Mick Snel en Jet Hendriks, zorgen we voor continue sympathieke zichtbaarheid, hoge activatie engagement en maatschappelijke impact.

Communicatiekracht
Het concept is een duidelijke vertaling van de positionering van het bedrijf Simpel. Het sponsorgeld komt ten goede aan optimalisatie van talentontwikkeling én vrijwilligersbeleid.

Het concept dient als bewijslast voor haar fanship en de communicatiekracht van deze clubs worden benut als vliegwiel voor de andere activaties. Zo kan Simpel met relatief beperkt budget een impact hebben op een grote doelgroep.

Beoogd resultaat

Met deze sponsoring wil Simpel naast het hogere doel, ook werken aan het verhogen van de merkvoorkeur en de verbetering van het merkimago op het gebied van sympathie en aanbeveling van de doelgroep. Hieronder de gewenste resultaten:

Geholpen naamsbekendheid: van 57% naar 82%
Merkbekendheid dankzij partnership: van 30% naar 49%
Merkvoorkeur: positieve stijging bij 43% 
Merksympathie: positieve stijging bij 52%
32%  van de doelgroep beveelt Simpel aan als telecomaanbieder aan anderen.

Media

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken