Terug naar Cases         |  

Greenco – Supporter van sportief snacken

Vraag

Hoe helpen we Greenco, marktleider van snackgroenten, met de ambitie om Nederland gezonder te laten snacken én een nieuw afzetkanaal te bouwen om de verkoop van snackgroenten significant te verhogen?

Aanpak

Wij adviseerden de Nederlandse breedtesport als nieuwe afzetmarkt met 27.000 sportclubs, waarvan 50% een kantine heeft met enige omvang.

Wij ontwikkelden de campagne ‘Tommies: Supporter van sportief snacken’, waarmee sportclubs in Nederland werd gestimuleerd het gezonde snackalternatief in hun kantine assortiment op te nemen. We faciliteerden in een pilot meer dan 150 sportclubs met gezonde producten en POS-materiaal, het aantrekkelijk aanprijzen van gezonde snacks en win-acties voor sporters. We lanceerden op basis van de pilot de Tommies Sportbox als speciale sportpropositie en optimaliseerden distributie met de opzet van de Tommies webshop. Ook richtten we de Tommies Talententeam op, met ambassadeurs in de 5 meest relevante sporten. Tot slot koppelden we Greenco als partner aan JOGG, om gezamenlijk het aantal ‘gezonde sportkantines’ te verhogen.

Resultaat

Pilotresultaten:

Meer dan 150 deelnemende sportclubs
72% daarvan beoordeelde de pilot als zeer positief
17.500 porties snackgroenten verkocht
30.000 deelnemers aan de snackgroente teamactie
Meer dan 170.000 interacties op de propositie
89% van de ouders beoordeelden de pilot positief

Marketingresultaat: lancering Tommies Sportbox als speciale sportpropositie

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten