fbpx
Terug naar Cases         |  

GEZONDE GENERATIE – SUPPORTER VAN DE GEZONDE GENERATIE

Casenaam

Supporter van de Gezonde Generatie

Opdrachtgever

Gezonde Generatie

Achtergrond

Gezonde Generatie is een initiatief van 20 Nederlandse gezondheidsfondsen. Middels dit initiatief, zetten de fondsen zich in voor de gezondheid en het geluk van toekomstige generaties. En dat is hard nodig, want als we niets doen, is over 20 jaar meer dan de helft van de Nederlanders (chronisch) ziek.

We weten gelukkig steeds beter hoe we ziekten kunnen behandelen. Maar het liefst voorkomen de gezondheidsfondsen natuurlijk dat mensen ziek worden. Voldoende beweging, middels sport of dagelijkse beweging, speelt hierin een belangrijke rol. En hier valt nog veel winst te behalen: slechts 40,7% van de 12-16 jarigen in Nederland voldoet aan de beweegrichtlijnen. Volgens de beweegrichtlijnen zouden jongeren dagelijks 1 uur per dag moeten bewegen en 3x per week aan bot- en spierversterkende oefeningen moeten doen.

Of jongeren voldoende bewegen, wordt sterk beïnvloed door zowel hun fysieke als sociale omgeving. Het creëeren van gezonde en sportieve gewoonten kunnen zij niet alleen. Steun en goede voorbeelden vanuit hun directe en indirecte omgeving, zijn daarin cruciaal. Daarom is het belangrijk dat alle volwassenen in Nederland zich bewust zijn van de rol die zij kunnen spelen bij het toejuichen en motiveren van voldoende beweging bij jongeren.

Doelgroep

Volwassenen in Nederland, specifiek zij die direct te maken hebben met jongeren. Te denken aan ouders, grootouders, docenten en trainers.

Idee

Heel Nederland als supporter van toekomstige generaties. Supporters van de Gezonde Generatie.

Met dat uitgangspunt, creëerden we in samenwerking met Lukkien de corporate campagnefilm. Wetende dat Gezonde Generatie een nieuw programma is en bewustwording een noodzakelijke eerste stap is, is deze breed weggezet via hoofdzakelijk online kanalen, maar ook in de grote Nederlandse bioscopen.

De film opent met Vandaag.. is een nieuw begin. Een kleine, concrete eerste stap naar het gezamenlijke, overkoepelende doel: de gezondste generatie in 2040. In 90 seconden, toont een greep uit de vele verschillende vormen die steun kan aannemen: verschillende relaties, contexten, leeftijden en settings. De verhaallijn wordt gedragen door TeamNL: Gregory Sedoc, Chatilla van Grinsven, Jetze Plat en Sjinkie Knegt.

Tegelijk met de film, startten we ook de Supporter van de Gezonde Generatie wave: een online, organische beweging waarin mensen hun support uitten voor de Gezonde Generatie. Deze wave droeg bij aan de zichtbaarheid van de campagne, gaf deze nog meer gezicht en maakte optimaal gebruik van het netwerk van de partijen binnen deze samenwerking.

Doel campagne

Het doel van de campagne was om Gezonde Generatie breed onder de aandacht te brengen onder volwassen Nederland. Daarnaast was de campagne de eerste stap in de lange termijnvisie dat iedereen kan bijdragen aan de gezondste generatie in 2040.

Resultaat

22.387.321 online views

2.846.382 uniek bereik op social media

Meer dan 99.000 website weergaven

TeamNL-sporters als ambassadeurs van de wave

De film is 4 weken te zien geweest in alle grote Nederlandse bioscopen.

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken