Casenaam
Fit for Life
Opdrachtgever
Coloplast
Vraag
Als het marktaandeel daalt en de relatie met de resellers staat onder druk, hoe buigen we dit dan om?
Doelgroep
Resellers Coloplast
Idee
De absolute kracht van Coloplast ligt verscholen in haar ontstaansgeschiedenis. Hoe verpleegster, Elise Sørensen, voor haar net geopereerde zus een oplossing zocht en zelf ontwikkelde voor haar darmprobleem.
Samen sterker is hét dna van deze marktleider. Wij ontwikkelden en organiseerden het programma Fit for Life. Fit for Life helpt mensen met een dwarslaesie om sterker en fitter te worden. Coloplast doet dat vanzelfsprekend samen met de revalidatiecentra.
Met de foto-expositie SHINE bracht Monique Velzeboer op een prachtige manier letterlijk in beeld hoe dwarslaesie patiënten hun actieradius vergroten via het (her)vinden van hun passie. SHINE is als reizende tentoonstelling op alle centra te zien, waarna bezoekers workshops volgen ter bevordering van hun eigen fitheid.
Na marktonderzoek en optimalisatie van employee en customer journey doorleeft heel Coloplast deze strategie, waarmee de belangrijkste basis voor het succes is gelegd.
Resultaat
Versterking merk Coloplast; significante stijging brand affinity
16 Fit for Life events bij de grote revalidatiecentra
80% dekking onder totale doelgroep
Salesindex naar 140
Groei van merksympathie bij resellers