Vraag
Hoe activeren we het hoofdsponsorschap van Achmea met het European Youth Olympic Festival (2013) in Utrecht met als doel bij te dragen in de ambitie de Nederlandse jeugd structureel te laten sporten én tribunekaarten te verkopen voor het evenement zelf?
Aanpak
Wij ontwikkelden de marketingstrategie in de vorm in de Achmea High Five Challenge. Een programma van evenementen voor schoolgaande jeugd, waarbinnen wij verantwoordelijk waren voor het grootste evenement; de AH5C Sportdagen. Daarvoor bouwden we een sportpretpark waar in twee weken meer dan 12.000 leerlingen genoten van de leukste sporten, attracties en demonstraties. Vooraf volgden de leerlingen een Olympisch lespakket, nadien werd de koppeling gelegd met lokale sportclubs voor kennismakingslessen na positieve ervaringen tijdens de AH5C. Met de landelijke aantrekkingskracht van de succesvolle side events genereerden we PR in het hele land, ter promotie van bezoek aan het EYOF zelf.
Resultaat
| 19.000 kinderen sportten via de AH5C onderdelen |
| EYOF wedstrijden grotendeels uitverkocht |
| We wonnen met Achmea de SponsorRing in 2013 in de categorie Maatschappij |



























