Vraag
Hoe helpen we Greenco, marktleider van snackgroenten, met de ambitie om Nederland gezonder te laten snacken én een nieuw afzetkanaal te bouwen om de verkoop van snackgroenten significant te verhogen?
Aanpak
Wij adviseerden de Nederlandse breedtesport als nieuwe afzetmarkt met 27.000 sportclubs, waarvan 50% een kantine heeft met enige omvang.
Wij ontwikkelden de campagne ‘Tommies: Supporter van sportief snacken’, waarmee sportclubs in Nederland werd gestimuleerd het gezonde snackalternatief in hun kantine assortiment op te nemen. We faciliteerden in een pilot meer dan 150 sportclubs met gezonde producten en POS-materiaal, het aantrekkelijk aanprijzen van gezonde snacks en win-acties voor sporters. We lanceerden op basis van de pilot de Tommies Sportbox als speciale sportpropositie en optimaliseerden distributie met de opzet van de Tommies webshop. Ook richtten we de Tommies Talententeam op, met ambassadeurs in de 5 meest relevante sporten. Tot slot koppelden we Greenco als partner aan JOGG, om gezamenlijk het aantal ‘gezonde sportkantines’ te verhogen.
Resultaat
Pilotresultaten:
Meer dan 150 deelnemende sportclubs |
72% daarvan beoordeelde de pilot als zeer positief |
17.500 porties snackgroenten verkocht |
30.000 deelnemers aan de snackgroente teamactie |
Meer dan 170.000 interacties op de propositie |
89% van de ouders beoordeelden de pilot positief |
Marketingresultaat: lancering Tommies Sportbox als speciale sportpropositie