fbpx
Terug naar News         |  

11-09-2017  |  Rianne Schenk

TELECOMAANBIEDER SIMPEL VERLENGT KORFBALCAMPAGNE

Telecomaanbieder Simpel heeft na een succesvol eerste seizoen als partner van korfbal ons gevraagd haar samenwerking binnen de oerhollandse sport te verlengen. Dat vieren wij mede door de verbinding van topkorfballers Mick Snel en Jet Hendriks, beide international en spelend voor landskampioen kv TOP, als ambassadeur van Simpel.

Het komende seizoen zal worden voortgeborduurd op de positief ontvangen campagne die wij vorig seizoen hebben ingezet, beoordeeld met een gemiddelde score van 8,4 voor de totale activatie. Uit onderzoek bleek dat onze inspanningen hebben geleid tot een significante verhoging van de naamsbekendheid, merkvoorkeur, NPS en aankoopgedrag onder korfballers en –liefhebbers (volgens sportkoepel NOC*NSF: ca. 400.000 mensen).

Met Mick Snel en Jet Hendriks hebben we twee korfbaltoppers aan Simpel verbonden die als uithangbord zullen fungeren tijdens de gehele campagne van de sympathieke aanbieder. Beide spelers kennen een hoge populariteit onder de belangrijkste doelgroep van Simpel, de B-jeugd. Mick Snel: “Wij zijn ontzettend enthousiast en trots dat we het merk Simpel mogen helpen uitdragen binnen de korfbalwereld. Samen hebben we mooie plannen ontwikkeld om de korfballers en Simpel nóg dichter tot elkaar te brengen!”

Ook dit jaar kiezen wij voor een strategie waarbij de korfbalfans allereerst de voordelen van het partnerschap ervaren, de beste weg voor het tot stand brengen van een duurzame relatie. Wij identificeerden daarvoor vorig seizoen de meest relevante touchpoints om maximale impact te kunnen realiseren binnen de gewenste doelgroep. En ontwikkelden op basis daarvan een gelaagde activatie, met als hoofdthema: Simpel is fan van korfbal. Het partnership bestaat uit:

  • Sponsoring van 16 B1 teams; teams in de leeftijdsklasse van de Simpel doelgroep;
  • Een partnership met Korfbal.nl, waarmee extra content voor en over de doelgroep op het grootste korfbalplatform mogelijk wordt gemaakt;
  • De ondersteuning van 32 clubs in Nederland bij het optimaliseren van haar vrijwilligersbeleid, met o.a. het vergeven van professionele scheidsrechtershirts;
  • Landelijke vrijwilligersacties

Dat deze activaties na één seizoen al tot resultaat leidden, bleek uit de 1-meting die wij hielden onder een representatieve steekproef van de doelgroep. Hieruit kwam een significante stijging van zowel spontane als geholpen naamsbekendheid naar voren, werd een groot effect op merksympathie en merkvoorkeur geconstateerd en bleek ook de NPS zeer positief beïnvloed. Naast verdere versterking van deze resultaten, zal komend seizoen ook in het teken staan van conversie van het grote potentieel. Daarbij zal Simpel ook nadrukkelijker ingaan op het sterke familiekarakter van de sport.

Bekijk meer news en blogs

Typ en druk op Enter om te zoeken

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten