fbpx
Terug naar News         |  

16-12-2020  |  2Basics

KEVIN: AFSCHEID VAN HET NIMA YOUNG PROFESSIONALS BESTUUR

Na drie jaar neemt Kevin afscheid van het NIMA Young Professionals bestuur. Wij vroegen hem zijn ervaringen te delen uit zijn bestuursperiode. Als bonus kregen wij nog een aantal tips mee voor jonge marketeers:

Precies drie jaar geleden zat ik met een kop koffie in de bedrijfskantine van ABN Amro op het hoofdkantoor aan de Gustav Mahlerlaan in Amsterdam. Gastheer was Guido Smit, de toenmalige voorzitter van de NIMA Young Professionals. Het gesprek leidde ertoe dat ik in januari 2018 toetrad tot het bestuur. Aan die tijd komt deze maand een eind. En dat gaat natuurlijk niet zonder een korte terugblik.

Top Marketing Tours: evenementen waarbij young professionals een kijkje in de marketingkeuken krijgen van een vooraanstaand merk. Als jonge en nieuwsgierige marketeer deed ik op die manier inspiratie op bij onder andere T-Mobile, NS, Randstad en het Wereld Natuur Fonds. De gemoedelijke sfeer met jonge vakgenoten sprak me vanaf het eerste evenement aan. Informeel en leergiering in een omgeving waar je letterlijk iedere vraag mocht stellen. Het was voor mij de voornaamste reden om het hier bovenstaand gesprek met Guido aan te gaan, en plaats te nemen in het NIMA Young Professionals (NIMA YP) bestuur.

 

‘Want, zo wisten we iedere keer weer zeker, geef ons de vrijheid en we maken van ieder merk een winnaar’

 

Een groep jonge fanatiekelingen met een eigen kijk op het marketingvak. Waar in bestuursvergaderingen achter gesloten deuren soms wat werd gegrinnikt over onze ouderwetsere collega’s. Want, zo wisten we iedere keer weer zeker, geef ons de vrijheid en we maken van ieder merk een winnaar. Vaak zagen we de complexiteit die onze ideeën met zich meebrachten later zelf ook. Maar dat schrikte ons niet af om steeds maar weer tegen traditionele heilige marketinghuisjes aan te schoppen. Enige eigenwijsheid was (en is) ons bestuursleden niet vreemd.

Na drie jaar in het bestuur is het tijd om het stokje over te geven. Het bestaansrecht van NIMA YP om jonge marketeers verder te helpen in hun carrière is de huidige bestuursperiode alleen maar versterkt. Door young profs met elkaar te verbinden, kennis te delen en te inspireren. Uit eigen ervaring mag ik zeggen dat dat de afgelopen drie jaar is gelukt.

‘Wissel ideeën uit. Kom met suggesties. Geef feedback’

 

Wat ik alle jonge vakgenoten dan ook wil meegeven: bezoek de Meet-ups en Top Marketing Tours van de NIMA Young Professionals. Wees zo brutaal om op bestuursleden af te stappen. Wissel ideeën uit. Kom met suggesties. Geef feedback. Of neem op termijn ook plaats in het bestuur. Het verrijkt je carrière, netwerk en kennis over het vak.

En niet onbelangrijk: eens per maand ben je verzekerd van een gezellig borrel.

Meer weten? Klik hier om naar de website van Nima Young Professionals te gaan.

Typ en druk op Enter om te zoeken