fbpx
Terug naar News         |  

29-07-2020  |  2Basics

NELLEKE VERTELT OVER TOFFE ACTIVATIES & HET PARTNERSCHAP VAN SIMPEL

Afgelopen woensdag 22 juli gingen wereldkampioenen korfbal Mick Snel en Jet Hendriks samen met Simpel op pad onder de noemer: ‘Simpel Talents on Tour’. Tijdens de tour, die onderdeel uitmaakt van de This is Korfball Tour – Summer Edition, kregen fans de mogelijkheid om hun helden te ontmoeten en deel te nemen aan één van de gegeven clinics. Nelleke van 2Basics vertelt meer over dit landelijke event én over haar andere werkzaamheden voor Simpel.

 

 

Wat doe jij voor Simpel?

“Ik werk sinds augustus 2019 als projectmanager voor Simpel binnen korfbal in Nederland. Ik heb de leiding over het project en houd me van begin tot eind bezig met de realisatie ervan. Met als doel: positie in korfbal verstevigen, d.m.v. exposure & acties, leidend tot merkbekendheid en -voorkeur.

 

Wat houdt het partnership in?

Wij ontwikkelden een sponsorstrategie voor Simpel als partner van korfbal. Een wereld met een hechte community met meer dan 400.000 fans en met veel familie betrokkenheid. Onder de noemer ‘Simpel is fan van korfbal’ wordt jeugdkorfbal gesponsord en ondersteund, worden maatschappelijke initiatieven geïnitieerd, worden vrijwilligers en supporters in het zonnetje gezet en worden de voor de sport typerende ‘korfbalfamilies’ geëerd.

Het sponsorship bestaat uit drie pijlers
1. Branding van Simpel
2. Content voor B-jeugd
3. Sympathieke en opvallende acties voor gehele doelgroep

 

Hoe is Simpel Talents on Tour ontstaan?

“Het korfbal heeft – net zoals alle andere sporten – een tijd stilgelegen door COVID-19. Inmiddels zijn er voorzichtig weer steeds meer clubs en internationals aan het trainen. De This is Korfball Tour van het KNKV was weer het eerste, landelijke initiatief. Simpel – als fan van Korfbal – wilde hier natuurlijk op aanhaken met een te gekke activatie.”

 

Wat hebben Mick en Jet de dag gedaan?

“Het belangrijkste was om de fans een onvergetelijke dag te bezorgen. Voor Mick en Jet hebben we geen moeite bespaard: Ze werden in stijl rondgereden met een privéchauffeur in hun eigen Simpel Talents on Tour bus. Samen gaven ze clinics, maakten (live) video content, deelden handtekeningen en presentjes uit en namen alle tijd om hun fans te ontmoeten. Er is een aftermovie gemaakt die we jullie natuurlijk niet willen onthouden!”

 

 

Wat vond je van de dag zelf?

“Het was een fantastische dag. Het was één en al plezier wat we aantroffen. Blije, sportende kinderen, daar doen we het voor! Samen met Mick en Jet, het KNKV, deelnemende verenigingen en Simpel hebben we iets neergezet waar we erg trots op zijn.”

 

 

Wat vind je van werken voor Simpel & korfbal in het algemeen?

“Wat ik zo leuk vind dit partnerschap dat het heel erg divers is. Zo heb ik contact met verschillende coaches en clubs, doe ik een video- of fotoshoot met ambassadeurs Mick & Jet, begeleid ik een strategische brainstorm of organiseer en begeleid ik toffe activaties als de ‘Simpel Talents on Tour’ met alles wat daarbij komt kijken. Daarnaast houd ik van teamsporten zoals korfbal en vind ik het interessant dat er relatief weinig sponsoren actief zijn in deze community.

Het allerleukst vind ik de event-achtige activaties, zoals ‘Simpel Talents on Tour’ waarbij we echt in contact komen met de doelgroep en hen ontzettend kunnen verrassen. Daarnaast ben ik erg trots op de maatschappelijke initiatieven wie wij geïnitieerd hebben, zoals de tekenactie voor eenzame ouderen of het Simpel verrassingsfonds. Dit is een initiatief waarbij clubs kans maakten op een financiële bijdrage vanuit Simpel voor een maatschappelijk (en structureel) initiatief.

Ik hoop dat ook van harte dat wij dit soort mooie initiatieven kunnen voortzetten. Het liefst nóg groter met nog meer impact!”

 

 

Dat laatste gaat waarschijnlijk lukken, want als kers op de taart werd er tijdens de Simpel Talents on Tour bekend gemaakt dat, met ingang van 1 augustus 2020, Simpel.nl voor het vijfde jaar fan en sponsor blijft van Korfbal in Nederland. De aanbieder van voordelige sim-only abonnementen is sinds het seizoen 2016-2017 supporter van het Nederlandse korfbal en zet ook komend seizoen hun sponsoractiviteiten extra kracht bij.

~ Lees hier meer over de verlenging van het partnership ~


Tijdens de This is Korfball Tour – Summer edition kregen ruim 1400 kinderen, verdeeld over 32 verenigingen in het land, een clinic van een (jeugd)international of KNKV-trainer.

Typ en druk op Enter om te zoeken