fbpx
Terug naar News         |  

28-03-2019  |  2Basics

NOMINATIEREGEN VOOR 2BASICS

Wat een week voor 2Basics! Wat begon met een goed idee, is inmiddels uitgelopen op een van de meest succesvolle campagnes van 2Basics. Wij zijn enorm trots dat dit ook door onze collega’s uit het vak zo gewaardeerd wordt. Deze week ontvingen wij maar liefst zes(!) nominaties voor vier verschillende prijzen.

Hieronder alle nominaties op een rijtje voor onze #myfirstblood campagne samen met Sanquin en Riot Games:

Esprix
Charity & Non for Profit
Experimental

SAN Accenten
Non-Profit & Overheid

Dutch Creativity Awards (ADCN)
Entertainment
Activation

SPIN Awards
Media

Wij kijken uit naar alle uitreikingen!

Met de campagne #myfirstblood sprak Sanquin een nieuwe doelgroep aan: De spelers van de populaire game League of Legends. In ruil voor een bloeddonatie in het ‘echte leven’, kregen de spelers in het spel een skin waarmee het uiterlijk van hun personage veranderd kan worden. Met de campagne wierf Sanquin in korte tijd 5000 nieuwe bloeddonoren. Niet alleen nieuwe bloeddonoren werden bereikt: wereldwijd kreeg de campagne veel aandacht van media. Overigens zonder enig mediabudget. Kijk hieronder een van de Nederlandse nieuwsberichten over de campagne: 

NOS Journaal – Hoe myfirstblood gamers overtuigd om bloeddonor te worden (11-09-’18)

Bekijk meer news en blogs

Typ en druk op Enter om te zoeken

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten