Wat een week voor 2Basics! Wat begon met een goed idee, is inmiddels uitgelopen op een van de meest succesvolle campagnes van 2Basics. Wij zijn enorm trots dat dit ook door onze collega’s uit het vak zo gewaardeerd wordt. Deze week ontvingen wij maar liefst zes(!) nominaties voor vier verschillende prijzen.
Hieronder alle nominaties op een rijtje voor onze #myfirstblood campagne samen met Sanquin en Riot Games:
Esprix
Charity & Non for Profit
Experimental
SAN Accenten
Non-Profit & Overheid
Dutch Creativity Awards (ADCN)
Entertainment
Activation
SPIN Awards
Media
Wij kijken uit naar alle uitreikingen!
Met de campagne #myfirstblood sprak Sanquin een nieuwe doelgroep aan: De spelers van de populaire game League of Legends. In ruil voor een bloeddonatie in het ‘echte leven’, kregen de spelers in het spel een skin waarmee het uiterlijk van hun personage veranderd kan worden. Met de campagne wierf Sanquin in korte tijd 5000 nieuwe bloeddonoren. Niet alleen nieuwe bloeddonoren werden bereikt: wereldwijd kreeg de campagne veel aandacht van media. Overigens zonder enig mediabudget. Kijk hieronder een van de Nederlandse nieuwsberichten over de campagne:
NOS Journaal – Hoe myfirstblood gamers overtuigd om bloeddonor te worden (11-09-’18)