fbpx
Terug naar News         |  

24-02-2017  |  2Basics

MOBIEL MOMENTJE BRENGT MENSEN IN BEWEGING

Het Ministerie van VWS heeft ons gevraagd een campagne te ontwikkelen om mensen op de werkvloer in beweging te krijgen.

Nederlanders zitten namelijk gemiddeld negen uur per dag en dat is zorgwekkend. Dit zogenoemde ‘sedentaire’ gedrag kan op korte termijn schadelijk zijn voor gewrichten, botten en spieren. Op lange termijn kan te veel stilzitten chronische ziekten als diabetes type II en hart- en vaatziekten veroorzaken.

Voldoende redenen dus om in beweging te komen, zou je denken. En toch gebeurt het vaak niet. Uit onderzoek blijkt dat werknemers zich vanuit hun fysieke en sociale omgeving doorgaans onvoldoende gestimuleerd voelen te bewegen. De middelen om regelmatig te bewegen zijn bijvoorbeeld niet aanwezig of er wordt door collega’s toch een beetje vreemd gekeken als iemand tijdens een vergadering plots een paar minuten gaat staan.

Om hier verandering in te brengen en beweging op de werkvloer te stimuleren, ontwikkelden we in samenwerking met Reclame Roorda de campagne Mobiel Momentje: naast BOB en NIX18 een nieuw begrip in Nederland. Via allerlei tips worden werkgevers en werknemers uitgedaagd om hún Mobiel Momentje te pakken. Want eigenlijk is het heel makkelijk om kort in beweging te komen tijdens het werk.

Mobiel Momentje reikt via de website diverse praktische tools aan. Het stelt organisaties in staat op een eenvoudige en laagdrempelige wijze een start te maken naar een gezonde werkvloer. En Mobiele Momentjes leiden naast gezondere werknemers, ook nog eens tot productievere medewerkers!

Wat is jouw Mobiele Momentje?

Bekijk meer news en blogs

Typ en druk op Enter om te zoeken