fbpx
Terug naar News         |  

23-10-2020  |  2Basics

[MARKETING TRIBUNE] 2BASICS 15 JAAR: ‘ROTSVAST VERTROUWEN DAT JE MET ELKAAR DE WEDSTRIJD KUNT WINNEN.’ 

Tekst door Sjaak Hoogkamer

2Basics, gespecialiseerd in de combinatie sport, marketing en maatschappij, vierde in 2019 het vijftienjarig bestaan. Wat waren bij de oprichting de belangrijkste uitgangspunten, wat wilde het bureau bereiken? In gesprek met oprichter Ruben Houkes over marketing, merken en hun impact op de maatschappij, en Covid-19. ‘Wat ik interessant vind, is de veranderende druk en verwachtingen van consumenten naar merken toe.’

In 2004 werd 2Basics opgericht door Houkes en Ziggy Tabacznik, geboren als sportmarketingbureau dat de brug vormde voor merken naar de breedtesport. Geen platte advertenties via topsport, maar waardevolle programma’s, waarmee merken positie bouwden. Inmiddels is de dienstverlening veel breder geworden en meer opgeschoven richting de maatschappij. Uit het bureau zijn ook verschillende initiatieven ontstaan die zelfstandig zijn voortgezet. 2Basics staat bijvoorbeeld aan de wieg van Schooljudo en MQScan. Houkes is een voormalig Nederlands judoka. Hij kwam uit voor Kenamju uit Haarlem en op het WK in 2007 in Rio de Janeiro werd hij wereldkampioen. In de finale versloeg hij Nestor Chergiani uit Georgië.

 

‘Ik ben bang dat je ons niet in een hokje kunt stoppen. Toen niet en nu niet.’

 

Ruben vertelt aan MarketingTribune onder andere:
Wat waren bij de oprichting de belangrijkste uitgangspunten?
Wat wilde het bureau bereiken?
In hoeverre verschilt 2Basics van andere bureaus en waarom?

 

Lees hieronder het hele artikel, ook te vinden in de laatste MarketingTribune.

 

Typ en druk op Enter om te zoeken