fbpx
Terug naar News         |  

14-06-2019  |  2Basics

2BASICS INITIEERT EN BEGELEIDT AMERIKAANSE BLOEDBANK CAMPAGNE!

Vandaag viert de wereld de vijftiende editie van World Blood Donor Day. Voor ons is het een wel erg special editie. We lanceren vandaag het partnership tussen Blood Centers of America, verantwoordelijk voor 40% van de Amerikaanse bloedvoorziening, en wereldtop esports organisatie Team Liquid, van onder andere de Nederlandse co-owner Victor Goossens.

Door het succes van de Nederlandse Sanquin campagne werden we benaderd door Blood Centers of America (BCA). Onder deze organisatie vallen 52 onafhankelijke bloedcentra, wat betekent dat BCA het grootste bloedleveringsnetwerk van de Verenigde staten is. BCA en haar members zijn verantwoordelijk voor 40% van de totale Amerikaanse bloedvoorraad. Ook in de Verenigde Staten is het voor bloedbanken niet eenvoudig om jongeren te bereiken en te activeren tot bloeddonorschap. Een partnership met Team Liquid, één van ’s-werelds meest populaire esports teams, moet daar verandering in gaan brengen. Onder de campagnenaam ‘Heal for Real’ gaan beide organisaties op zoek naar een nieuwe generatie bloeddonoren. 

Victor Goossens: ‘Maatschappelijke betrokkenheid is ontzettend belangrijk voor Team Liquid. Hoe meer groei wij doormaken, hoe meer we ook kunnen betekenen voor goede doelen en maatschappelijke projecten om ons heen. Het tekort van bloeddonaties is iets wat wij echt alleen als samenleving kunnen oplossen. Daarom past dit doel zo goed bij ons. De campagne van 2Basics met Sanquin was briljant opgezet en de kennis die hierbij is op gedaan door 2Basics vormt een sterke basis voor onze samenwerking met BCA’.

Ruben Houkes (CEO 2Basics) over de Amerikaanse opdracht en het partnership: “Voor ons als Haarlems bureau is het natuurlijk erg bijzonder om twee van deze grote organisaties samen te brengen in de Amerikaanse markt. Met als doel gezamenlijk zoveel mogelijk mensen te mobiliseren als bloed donor. Team Liquid is in de esports wereld te vergelijken met FC Barcelona in voetbal. Ze zijn Amerikaans- en wereldkampioen in meerdere games, winnen miljoenen aan prijzengeld, hebben legio influencers in hun team en zijn altijd al maatschappelijk bezig. De samenwerking is uniek en bijzonder en wij zijn er van overtuigd dat wij veel impact gaan scoren”.

Amerikanen die bloed geven bij één van de deelnemende bloedbanken, ontvangen een limited edition t-shirt van Team Liquid. Het partnership tussen Blood Centers of America en Team Liquid is afgesloten voor de periode van één jaar. Via www.healforreal.us kunnen geïnteresseerden meer informatie vinden over de samenwerking.

Typ en druk op Enter om te zoeken

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten