fbpx
Terug naar eSports         |  

27-05-2020  |  2Basics

EUROPESE GAMERS OP BLOEMENJACHT VOOR DE WHO

‘Meme’ onder gamers resulteert in samenwerking OG Esports en FloraQueen

Fans van het professionele OG Esports team zetten zich de komende weken in om de bloemensector een steuntje in de rug te geven. Tegelijkertijd zamelen ze geld in voor het WHO Covid-19 solidariteitsfonds. OG Esports werkt hierin samen met FloraQueen, een van de grootste retailers wereldwijd in de bloemensector.

Community meme
Het idee van deze samenwerking ontstond uit een meme binnen de OG Esports community. De captain en medeoprichter van OG Esports, de Deense sterspeler Johan ‘N0tail’ Sundstein, werd jaren geleden door fans overlaadden met berichten met emoticons van zonnebloemen. Met de boodschap ‘Spam this flower too give N0tail power’ riepen fans anderen op om soortgelijke berichten te sturen. Fans van over de hele wereld stuurden emoticons, afbeeldingen en gifjes van zonnebloemen om N0tail aan te moedigen tijdens belangrijke wedstrijden.

Ruben Houkes, CEO van 2Basics, dat de samenwerking initieerde: ‘Het inzicht dat bloemen in de online cultuur van OG Esports is verankerd, gebruikten we om deze samenwerking tot stand te brengen. Het was een hele mooie uitdaging om deze meme, ontstaan vanuit het digitale hart van de community, naar het echte leven te verplaatsen. Gamers maken iemand blij met een bloemetje, helpen de sector én zorgen voor een financiële bijdrage aan de WHO. Het bewijst opnieuw de maatschappelijke relevantie van het gaming- en esports domein.’

Xavier Oswald, Chief Risk Officer van OG Esports: ‘Een belangrijk deel van het ‘OG DNA’ is onze nauwe vertrouwensband met onze community. Zij zijn enorm supportive, creatief en interactief. Doordat de bloemen-meme al jaren in onze community rondgaat, is de zonnebloem zo ongeveer een symbool van ons team geworden. Dat is exact waarom deze campagne met FloraQueen zo passend is met onze identiteit. En het draagt bij met ons doel om te helpen een verschil te maken in deze moeilijke tijden.’

Judyta Tello-Cielma, Sales Manager van FloraQueen over de samenwerking: bloemen zijn van en voor alle generaties. We vinden het bijzonder om samen met een internationale esports organisatie de handen ineen te slaan om mensen blij te maken met een bloementje. We zijn verheugd om dit initiatief te steunen en het solidariteitsfonds van de WHO te steunen.’

Gamers krijgen 20% korting via een speciale actiecode op boeketten. Daarnaast doneert FloraQueen 2 euro per, via deze campagne, verkocht boeket aan de WHO. In de komende periode worden OG fans en concurrerende esports organisaties via social media uitgedaagd om mee te doen aan de actie. De campagne loopt tot 7 juni.

Typ en druk op Enter om te zoeken