fbpx
Terug naar News         |  

21-10-2019  |  2Basics

MAAK KENNIS MET… JANITA VEENSTRA!

Sinds half september loopt Janita Veenstra dagelijks ons kantoor binnen. Zoals een echte Account Director betaamd heeft ze al haar klanten en projecten helemaal eigen gemaakt. Tijd om haar beter te leren kennen. Maak kennis met Janita: een korte Q&A met onze nieuwste collega!

Kun je kort iets over jezelf vertellen?
“Ik ben opgegroeid in Friesland, maar woon inmiddels alweer zestien jaar in Amsterdam. De eerste paar jaar vond ik het maar niets. Want in de stad is er niemand die je op straat gedag zegt en iedereen is onwijs ad rem; als je niet je vinger uitsteekt met afslaan, heb je gelijk drie scheldwoorden in je nek hangen. Maar inmiddels ben ik verliefd op de stad en de mensen. Ik heb eigenlijk twee thuishavens: Amsterdam en Friesland.”

Wat heb je hiervoor gedaan?
“In de afgelopen zestien jaar heb ik bij verschillende reclamebureaus gewerkt: YoungWorks, TBWA\Neboko, Cheil en Mensch. Hoewel de bureaus verschillen in omvang, cultuur en klanten, waren mijn werkzaamheden gelijk; zorgdragen dat een campagne wordt gerealiseerd dat aansluit op de doelstelling en wensen van de klant en de visie van het reclamebureau.”

Waarom heb je voor 2Basics gekozen?
“Ik was de laatste jaren in mijn werk een beetje mijn zingeving kwijt. Leuk die grote klanten met heel geld waarvoor ik mooie campagnes kon maken, maar het deed mij op het laatst niet meer zo veel. En ik schrok van mijzelf toen ik zei dat 5 ton best weinig was voor een campagne. Op een geven moment zijn de bedragen in de marketing zo absurd hoog dat het water lijkt. Toen wist ik dat ik niet meer bij een groot reclamebureau wilde werken, maar op zoek moest gaan naar een kleiner bureau om de essentie van marketing en de klanten weer even helder te krijgen.

Bij 2Basics worden uiteraard ook campagnes ontwikkeld, maar daarin gaat wel een  maatschappelijke en duurzame visie in schuil. Bijvoorbeeld de campagne van Sanquin. Dat vind ik mooi. Het maakt de boodschap ook veel sterker. Je bent dan met echte dingen bezig.”

Wat ga je precies doen hier? En belangrijker: Wat wil je graag bereiken met 2Basics?
“Ik ga het accountteam versterken. Mijn voornaamste rol is het opbouwen van een klantrelatie en samen met het team mooie campagnes realiseren.

De missie en visie van 2Basics vind ik heel mooi, vooral ook omdat we geen groot reclamebureau willen zijn maar juist op een andere manier een merk willen verstevigen.”

Wanneer jij straks niet op kantoor bent, waar kunnen wij je dan vinden? (Oftewel, wat doe je in je vrije tijd?)
“In mijn vrije tijd ben altijd wel iets aan het regelen. Want ik ben een echte regelaar; Vrijgezellenfeestjes, Weekendjes weg met vrienden, bijzondere cadeaus scoren, ik regel het wel. Maar ik vind het ook heel fijn om mij ergens inhoudelijk in te bijten.  En vergeet het borrelen niet. Daar ben ik ook heel goed in.”

Typ en druk op Enter om te zoeken

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten