Wij zijn nog aan het nagenieten van de geslaagde brandsessie van vorige week.
Tijdens deze sessie zijn wij geïnspireerd door onder andere schrijver Ronald Giphart.
Giphart die in gesprek met Frénk van der Linden vol passie vertelde over het belang van lezen, innovatie en zijn aandeel hierin.
Eveline Aendekerk (CPNB) en Kevin Loos (2Basics) presenteerden hierna de Readification case. Een succesvolle partnership van het CPNB, NBD Biblion en Ubisoft waarin twee tegenovergestelde werelden, namelijk gaming en lezen, aan elkaar gekoppeld werden, om het leesplezier te vergroten bij jongeren. Ronald Giphart en Margje Woodrow schreven de verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla. De samenwerking krijgt een vervolg!
Hoe kan je als merk maatschappelijk impact maken? Hoe kan je als merk een bijdrage leveren aan het tegengaan van de ontlezing? Welke rol kan gaming spelen om een moeilijk bereikbare doelgroep te mobiliseren?
Een paneldiscussie bestaand uit Saskia Caelen (DPG Media), Rutger Hamelynck (NS), Annemieke Kievit – Nol (VodafoneZiggo), Niels van Veen (TUI) en Ruben Houkes (2Basics) gaven antwoord op deze en meer vragen.
Tot slot liet Pieter Doove (2Basics) zien wat de mogelijkheden zijn voor merken in het populaire spel Minecraft. Als kers op de taart kregen we een sneak peek te zien van de aankomende Kinderboekenweek campagne met het CPNB en Oerrr (Natuurmonumenten) in Minecraft.
Kortom, een inspirerende en verrassende middag met veel enthousiaste reacties na afloop. Dit smaakt naar meer. Op naar de volgende brandsessie in het najaar.
We blikken tevreden terug op een inspirerende sessie onder de bezielende leiding van Frénk van der Linden.
Foto’s: Jan Reinier van der Vliet



































































