fbpx
Terug naar News         |  

09-05-2017  |  Rianne Schenk

2BASICS LANCEERT ACTIE NAMENS FC UTRECHT SPONSOREN

Tijdens een bijzonder en rumoerig voetbalweekend werden de supporters van FC Utrecht verrast door een ludieke actie. Enkele minuten voor aanvang van de laatste reguliere thuiswedstrijd van het seizoen betrad de bemanning van ‘FC Utrecht Partners United’, namens shirtsponsoren Zorg van de Zaak, Tele2 en Infotheek Group, het veld voor een bijzondere boodschap.

De supporters werden opgeroepen achter FC Utrecht te staan in hun strijd om de Europese kwalificatie door via Facebook alvast ‘in te checken’. Een oproep waar inmiddels al honderden supporters gehoor aan hebben gegeven. De campagne wordt volledig begeleid en uitgerold door ons, waarbij rekening wordt gehouden met de belangen van de drie sponsoren. Aanleiding voor de unieke samenwerking tussen de FC Utrecht sponsoren Zorg van de Zaak, Tele2 en Infotheek Group is het behalen van een historische 4e plaats door de club uit de Domstad.

De lancering

De campagne ‘Samen willen we Europa in’, die in het geheim werd opgezet, startte op zondagmiddag 7 mei met een instructie van een leger stewardessen op de middenstip. Aan de hand van een metaforische flight safety instruction toonden zij hoe de supporters hun elftal tijdens de play-offs kunnen steunen.
Met die steun maakt elke deelnemer kans op een exclusieve en verzorgde trip naar de eerste Europese uitwedstrijd, indien Europees voetbal wordt behaald. Ook werden direct 20 winnaars verrast met een VIP-arrangement voor de play-off uitwedstrijd van FC Utrecht op 17 mei. Een aantal dat deze week verder zal oplopen met op dat moment ingecheckte supporters.

“Alle 3 de sponsoren vonden dat de supporters en club met de historische prestatie van dit seizoen een mooie afsluiter verdienden. We hopen met dit initiatief de play-off voorpret te vergroten en supporters nog nauwer bij de strijd om het Europese ticket te betrekken. Daarom roepen we ze niet alleen op de strijd te steunen, maar staan er een vliegtuig en bussen klaar om de aanhang mee Europa in te nemen, als het zover mag komen”, aldus Rianne Schenk (2Basics).

Martijn Standaart, Commercieel Directeur bij FC Utrecht, vertelt: “Ik vind het mooi om te zien dat de sponsoren zo hebben samengespannen om de supporters te verrassen. Het toont hun commitment te willen bijdragen aan een sterke club, met betrokken supporters en succesvolle sportieve resultaten. Ik kijk ernaar uit om met onze sponsoren en supporters op reis te gaan door de play-offs én hopelijk uiteindelijk Europa in.”

Bekijk meer news en blogs

Typ en druk op Enter om te zoeken

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten