Terug naar Klanten         |  

Simpel

Vraag

Draag bij aan de merkbekendheid en merkvoorkeur van Simpel door de directe doelgroep. En houd daarbij rekening met de wens van Simpel zich via sport te profileren.

Aanpak

Wij ontwikkelden een sponsorstrategie voor Simpel als partner van korfbal. Een wereld met een hechte community met meer dan 400.000 fans en met veel familie betrokkenheid, waar nog relatief weinig grote sponsors actief zijn. Onder de noemer ‘Simpel is fan van korfbal’ wordt jeugdkorfbal gesponsord en ondersteund, worden vrijwilligers en supporters in het zonnetje gezet en worden de voor de sport typerende ‘korfbalfamilies’ geëerd.

Door een samenwerking met het platform korfbal.nl en de inzet van internationals Mick Snel en Jet Hendriks zorgden we voor continue sympathieke zichtbaarheid en hoge activatie engagement.

Resultaat

Naamsbekendheid van 57% naar 88%
Merkbekendheid van 71% naar 93%
Merkvoorkeur: positieve stijging bij 55%
Merksympathie: 62% heeft haar mening positief bijgesteld sinds start van het partnerschap
NPS: score van 35%

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken