Terug naar Klanten         |  

Sanquin – #myfirstblood

Vraag

Help Sanquin met aan meer merkbekendheid onder 18-35 jarigen, voornamelijk mannen, met als doel uiteindelijk de binding van deze doelgroep als bloeddonor.

Aanpak

Wij brachten een unieke samenwerking tot stand tussen Sanquin en Riot Games, de uitgever van het populaire League of Legends spel. Met #myfirstblood werd een haakje gemaakt tussen het voor de eerste keer bloed geven en een belangrijks spelelement van LoL (‘first blood’). Als dank voor bloeddonors hun echte ‘first blood’ bij Sanquin, verstrekt Riot Games een in-game incentive; de zogenaamde Thresh Blood Moon-skin.

De campagne wordt versterkt door de primeur van een Nederlandse stream tijdens het EU LCS Summer Finals, de inzet van esports influencers en media-aandacht op zowel esports platforms als traditionele media.

Resultaat

Aantal geregistreerde bloeddonors: in progress

Media-aandacht

NOS Journaal – Hoe myfirstblood gamers overtuigd om bloeddonor te worden (11-09-’18)

Nu.nl – Bloedbank Sanquin geeft nieuwe donoren skin in League of Legends (24-08-’18)

Telegraaf – Bloedbanken willen bloed zien van gamers (24-08-’18)

Gamers.nl – Riot Games gaat op zoek naar bloeddonors via League of Legends (23-08-’18)

AD – Geef bloed en krijg in ruil een nieuwe skin in online game (07-10-’18)

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten