fbpx
Terug naar Cases         |  

SANQUIN – #MYFIRSTBLOOD

Casenaam

#myfirstblood

Opdrachtgever

Bloedbank Sanquin

Vraag

Hoe kan Sanquin jonge mannen – de optimale ‘donorendoelgroep’ – aan zich binden?

Doelgroep

Jonge mannen (18-35 jaar)

Idee

Wij zagen een oververtegenwoordiging van de doelgroep jonge mannen in het esports- en gaming domein. Kijkend naar de verschillende doelgroepen in de verschillende games, merkten we dat de relatief ‘oudere’ gamers (18-35) zich rondom de game League of Legends bevonden. We brachten een unieke samenwerking tot stand tussen Sanquin en Riot Games, de uitgever van League of Legends. En bedachten innovatieve manieren voor Sanquin om deze doelgroep te bereiken via esports. We koppelden een belangrijk speelmoment uit League of Legends (‘first blood’) aan de eerste ‘real life’ bloeddonatie middels #myfirstblood. Nieuwe donoren ontvingen als dank voor hun ‘first blood’ bij Sanquin van Riot Games een in-game incentive: de Blood Moon Thresh-skin. En met de in-game pay-off ‘a first blood could save lives’

Om de campagne te versterken, organiseerden we de primeur van een Nederlandse stream tijdens het EULCS Summer Finals in Madrid, zetten we gaming-influencers in en genereerden we media-aandacht op zowel esports platforms als traditionele media.

Resultaat

5.500 nieuwe donorregistraties

3.680 daadwerkelijke ‘first bloods’

Media

Prijzen

Gouden SPIN Award 2019 (categorie media)


SAN Accent 2019 (categorie not for profit)


Bronzen Esprix 2019 (categorie not for profit)


Bronzen Esprix 2019 (categorie experimental)


Nominatie AMMA 2019 (MWG Congres categorie beste content & engagement strategie)

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken