fbpx
Terug naar News         |  

08-11-2019  |  2Basics

INTERVIEW: ‘2BASICS ACTIVEERT GAMERS OM MAATSCHAPPELIJK BETROKKEN TE ZIJN’

Voorafgaand aan de Rotterdam Games Week organiseerde de G14, de jongerenorganisatie voor event professionals, een van haar bijeenkomsten in Ahoy. Tijdens dit evenement sprak Kevin over onze ervaringen in dit domein, en lichtte hij de activatie die we voor Sanquin begeleidden tijdens de LEC Finals in april dit jaar toe. In navolging op zijn presentatie werd hij geïnterviewd door de G14.

2Basics is een marketingbureau dat zich onderscheidt doordat jullie commerciële bedrijven en merken koppelen aan maatschappelijke thema’s. Wat is jullie motivatie?

Wij sporen bedrijven en merken aan om zich op maatschappelijk vlak in te zetten. We zijn er namelijk van overtuigd dat merken een grote veranderkracht in zich hebben en tegelijkertijd maakt maatschappelijke betrokkenheid een merk ook sterker. Grote bedrijven hebben vaak maatschappelijke doelen, maar dit is niet hetgeen wat de meeste aandacht krijgt. Wij sporen ze juist aan om dit in te zetten in hun core business.

Jullie zijn met Sanquin een project aangegaan om gamers te bereiken en ze te motiveren om bloeddonor te worden. Welke mogelijkheden zien jullie voor (maatschappelijke) organisaties in de game-wereld?

Sanquin was op zoek naar jonge mannen die bloeddonor wilden worden en wij zagen een link met de doelgroep van League of Legends. We zijn inmiddels meer projecten aan het opzetten met maatschappelijke organisaties die via games en esports een nieuwe doelgroep kunnen bereiken, maar de meeste projecten zijn nog in een beginstadium. Wel hebben we met Domino’s Pizza een project opgezet toen zij op zoek waren naar nieuwe pizzabezorgers. Zij zochten jongeren tussen de 14 en 18 jaar en wij zagen dit als kans voor die groep om werkervaring op te doen. Zij zijn sponsor geworden van de eDivisie, de officiële FIFA-competitie van de Eredivisie, omdat die groep daar weer heel actief is. De game-wereld is versnipperd dus je moet de juiste verbindingen weten te leggen tussen doelgroepen en organisaties.

Lees het hele interview op de website van G14.

Typ en druk op Enter om te zoeken

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten