fbpx
Terug naar Cases         |  

DOMINO’S PIZZA NEDERLAND – BESTE BIJBAAN VOOR GAMERS

Casenaam

Beste bijbaan voor gamers

Opdrachtgever

Domino’s Pizza Nederland

Vraag

Domino’s is ’s-werelds grootste pizza bezorg- en afhaalbedrijf. In Nederland worden wekelijks 250.000 pizza’s gemaakt en bezorgd. Hierdoor is er een grote vraag naar bijbaanpersoneel.

De vraag waarmee wij aan de slag gingen: Hoe kan Domino’s Pizza Nederland zich positioneren als een van de beste werkgevers voor een bijbaan?

Doelgroep

Jonge mannen (12-20 jaar)

Idee

We koppelden Domino’s als official partner aan de edivisie; het grootste en snelst groeiende esports platform in Nederland. We tappen daarmee in op de favoriete vrijetijd verdrijven van de doelgroep: gamen en voetbal. Hiervoor ontwikkelden we de propositie ‘Beste bijbaan voor gamers’. De overlappende skills tussen Domino’s werk en gamen (snelheid, behendigheid, teamwork) gebruiken we als insteek van dit partnership. Met activatieprogramma’s voor nieuwe en huidige medewerkers.

Resultaat

Domino’s is een jaar lang op een relevante wijze aanwezig in de edivisie kanalen, het hart van de doelgroep. Het partnership loopt nog, maar inmiddels hebben de verschillende content- en activaties de volgende resultaten opgeleverd:

438.000 views voor de ‘Commentatoren in je Oren’ video’s. Niet voor niets de best bekeken content van een edivisie partner ooit!


1.057.995 views voor alle Domino’s content rondom het edivisie partnership op de verschillende social media (YouTube, Instagram, Twitch).


Wat resulteerde in meer dan 2.000 sollicitaties voor een bijbaan bij Domino’s.


Waarbij Domino’s op een positieve en relevante manier zich als merk bij een kritische doelgroep stevig heeft weten te positioneren.


En door diverse game activaties en events te organiseren voor huidige medewerkers, bouwen we ook mee aan het loyalty programma van Domino’s.

Media

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken