Terug naar Klanten         |  

Coörportatie Eerste Divisie – ‘Eén-Tweetje’

Vraag

Ontwikkel mogelijke strategieën voor de CED om nieuwe doelgroepen naar de stadions te krijgen. Met als doelt een structurele stijging van stadionbezoek met 10% en daarmee en bijdrage aan structureel positief bedrijfsresultaat van de BVO.

Aanpak

Vanuit analyseerden dit vraagstuk voor de Eerste Divisie vanuit verschillende perspectieven:

  • Wat als Shane Smith (Co-founder VICE) verantwoordelijk zou zijn voor alle content?
  • Wat als Duncan Stutterheim (Founder ID&T) verantwoordelijk zou zijn voor de stadionbeleving?
  • Wat zou Jan Slagter (MAX) anders doen om de Eerste Divisie ‘50+ proof’ te maken?

 

Ons advies: versterk de band tussen BVO’s en de maatschappij, door een urgent probleem te koppelen: eenzaamheid onder ouderen. We ontwikkelden het ‘Eén-Tweetje’: een programma waarbij BVO’s met haar supporters via de club eenzaamheid onder ouderen verminderden door ouderenactiviteiten, waaronder stadionbezoek.

Resultaat

Pilot bij RKC Waalwijk (sep ’17 – dec’17)

  • Landelijke media-aandacht (NOS, Jeugdjournaal) voor RKC haar Eén-Tweetje.
  • 11% v/d RKC Waalwijk gerelateerde online berichten tijdens de pilotperiode ging over het RKC Eén-Tweetje (522/4.547)
  • 300 ouderen uit Waalwijk namen deel aan het programma en waren aanwezig tijdens RKC Waalwijk – FC den Bosch.
  • Naar aanleiding van de pilot, is de CED aan de slag gegaan met het betrekken van een sponsor voor landelijke uitrol.

Bekijk meer werk

Typ en druk op Enter om te zoeken

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies " om u de beste surfervaring mogelijk te bieden. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten